In een serie van 5 blogs nemen we je mee door het hele traject van werkvoorbereiding tot uitvoering. In deze vierde editie: wat moet je regelen bij opdracht en voorafgaand aan uitvoering?
Slecht lezen
In de inkoopvoorwaarden van organisaties, maar ook in de algemene voorwaarden van bestekken zijn allerlei zaken geregeld en diverse richtlijnen en normen van toepassing verklaard. Onze ervaring is dat deze voorwaarden slecht worden gelezen door alle betrokkenen. Toch zijn het belangrijke handvatten voor de opdrachtgever tijdens de uitvoering.
Het navolgende overzicht vermeldt diverse aspecten die vaak in algemene inkoop- en bestekvoorwaarden zijn opgenomen en een nadere invulling behoeven bij de start van een werk.
Duidelijkheid werkt preventief
Het betreft een greep uit veel toegepaste algemene voorwaarden die aandacht behoeven bij de startbespreking van een werk. Duidelijkheid tussen contractpartners werkt preventief.
Nieuwsgierig?
Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee over leveranciersselectie en -management.
Elwin Buikema, Verf Advies Centrum
Tot slot
In onze blogs roeren we allerlei onderwerpen aan waar je bij onderhoud en beheer van vastgoed tegenaan loopt. Wat is jouw grootste ergernis of probleem op onderhoudsgebied? Mail het ons en wie weet geven we in een volgende blog antwoord.